Selasa, 8 Mei 2012

Ahad, 13 November 2011

Jalan-jalan je.....







penghargaan buat mak yg nk bersara taon ni stlah berkhdmat dlm bdang perguruan lbih drpd 20 taon huhuhuhu slamat b'cuti...




haha fmily day kt rompin mmg xde bnde sgat tp still mnyeronokkan walaupn dgn mak t'cinta je......
tp aq xpham pnye la byak org kt sne gmbar2 mcm ni yg aq tgkap..
xpat0t xpat0t

Ahad, 16 Oktober 2011

Tiada Ganti..





























sahabat itu adalah segala-galanya
anugerah tuhan yg sememangnya tidak ternilai
sesungguhnya selemah mana pun kita dan sejauh mana sekali pun kita berada, dengan adanya rakan2..
kita akan jadi kuat..
insyaAllah



Jumaat, 22 Julai 2011

hanya dengan senyuman...



ASSALAMUALAIKUM WBT

ble nk ckp soal senyum ni byk bnda yg kite boleh ckap....sama ada p'kara postve n ngtve...
sgt byk bnde yg boleh dbncgkan....
t'gerak hati nk ckp psl bnde ni sbb budaya snyum di u ni sgt2 kurang...
ini dsbbkn pndgan siswa dgn siswi b'beza....


kali ni kte bncang dlu soal pndgan org t'hadap snyum ni
ok...





contohnya yg p'tama...bile snyum ni mlibatkn jantina yg sama.....

apa yg sy nmpak diorg ni b'puak2...bkn nk mgte tp kbiasaan mcm 2la... xkire la laki ke pmpuan smue sme je huhuhu...dh jd mcm budaya plk hehehe
mksodnya  diorg akan hnya snyum bile jmpe geng2 spermainan @yg knl2 bse2 je ha cm2...
tp xsmue la InsyaAllah........








contoh yg kedue bile mlibatkan p'bezaan umur......
em apabila mlibatkn makcik pakcik ni sllunye kite golongan mude ni ego 2tggi sgt...
bile senyum jgn la hnya pada yg knal je...
xkire la b'beza agama skali pn xslah klu kita snyum......
itu sbgai slah satu cara la kite mnunjukkan rsa hormat pada mreka..
.mskipun kite malu utk mnegur @sbgai senyum 2 da mmadai dh sbnrnye...







contoh yg ketiga bile mlibatkan jantina yg b'beza......
hehehehe den mmg ske cite bab2 ni hahahaha
em bile kite lhat sorg mmat ni snyum kt sorg pmpuan ni.....
pndgan org rmai msti kite igt die nk ngorat hahaha
pndgan minah 2plak msti igt laki 2nk ngorat die hahaha
yg si mmat ni msti klu pmpuan 2xblas blik msti die akan 
ckp sombongnye die bkn nk ngorat pn hahahahaha
kn3?

mslah ni sng je ubatnye t'utama golongan wanita... 
+ve kn minda....
xslah blas snyuman tp klu dh smpai mlebih xyah la lyan mmg xbt0l da 2....

dn lg satu bile kite snyum 2biarlah ikhlas dn yg pnting skali niatkan 
yg kite lakukan ni utk mndpt keredhaan Allah SWT..
itulah yg perlu selalu kite lakukan...


tiada gunanya kita hidup b'ilmu tetapi tidak dikongsi dn diamalkn kerana 
ini ilmu Allah SWT...jgnlah jadi diantara org2 yg rugi...






sekian
wan_pokwan









Khamis, 19 Mei 2011

ku mahu kau tahu...


tersudut termenung jauh
mengenangkan nasib kita
kita miliki separuh
berbentuk hati cinta namanya

walau kau jauh
ku sentiasa menunggu mu
pedihku imbas kembali memori
walau kau jauh
ku berjanjikan terus tunggu terpisah lautan biru
ku mahu kau tahu
aku kan terus menunggu

jaga benar gambarku dalam telefon bimbitmu
jangan pernah sekali kau buang
seperti cinta ini yg terbuku
akan bersemi jua

walau kau jauh
ku sentiasa menunggu mu
pedih ku imbas kembali memori
walau kau jauh
ku berjanjikan terus tunggu
terpisah lautan biru
ku mahu kau tahu
aku kan terus menunggu

ku terus menunggu
kitakan bersatu
ku terus menunggu
ku mahu kau tahu


die ske sgt lgu ni.....


sekian
wanpokwan





 

Ahad, 15 Mei 2011

guru....

Assalamualaikum w.b.t.

hari ni tnggal 16 mei...

hari yg istimewa buat mereka yg digelar pndidik

satu2nye hari yg dciptakn khas buat mereka..

ya....SELAMAT HARI GURU


khususnye 2my mom Kamalonisa Binti Shafie

yg smmgnye se0rng ckgu..ngajor bm penulisan time skool rndah dlu huhuhuhu sllu kne cubit muaahahaha

thnx mom

next

wrge guru tadika kemas kota bahagia (98-99)

                  -ckgu naimah (kelas bunge matahari)cute je name
                  -ckgu zainab


em wrga guru sek keb ladang kota bahagia (00-05) 
        drjah6 -ckgu sollehan  
                    -ckgu kamalonisa (my mom)
                    -ckgu sani
                    -tece ku haniza
                    -ckgu kalbi

n juga wrge guru sek men keb muadzam shah (06-10)
          f0rm5 -ckgu mahazhir(guru kelas)
         nilam2 -tece petrina
                    -ckg zainon
                    -ckgu safaru
                    -ustzh siti hajar
                    -ckg haslina
                    -ckg zulbaidi
                    -ckg zira
                    -ckg nasir
                    -ckg rahmat
                    -ckg manas


          form4-ckg norazlina(guru kelas)
                    -ckg mai
                    -ckg cek noraini
                    -ckg hajah hasiah(pengetua)
                    -ckg zulazlina

          form3-ckg rosnah(guru kelas)
     mutiara4-ckg zabariah
                    -ckg nor aini
                    -tece masnira
                    -ckg nashruddin(walid)
                    -ckg zainuddin
                    -ckg kasma
                    -ustzh shahlelawati
                    -ckg norida 
                   


           form2-ckgu noorul zurairah(guru kelas)
                     -ckg ayu
                     -ckgu norazman
                     -ckg maslina
                     -ckg siti norfadzillah
                     -ckg norbaini 
                     -ckg yamin


          form1-ckgu norizan(guru kelas)
            1rk4-ckg nik nashruddin
                    -ckg zamzairoh
                    -ckg azri

warden h0stel-utz mat nor
                      -ckg shaari
                      -utz omar
                      -ckg azmat
                      
HAHAHAHA habis smue aq tulis hehehehe 
alhamdulillah aq still lg igt kt ckg2 ni hahahaha
smmgnye zman p'sekolah guru2 mmg t'baik....
zaman 2psti akn dirindui hahahaha

 
S                                                                                                                                                
SE                                                                                                                                             
SEL
SELA
SELAM
SELAMA
SELAMAT
SELAMAT H
SELAMAT HA
SELAMAT HAR
SELAMAT HARI
SELAMAT HARI G
SELAMAT HARI GU
SELAMAT HARI GUR
SELAMAT HARI GURU 
SELAMAT HARI GUR
SELAMAT HARI GU
SELAMAT HARI G
SELAMAT HARI
SELAMAT HAR
SELAMAT HA
SELAMAT H
SELAMAT
SELAMA
SELAM
SELA
SEL
SE
S



sekian
wan_p0kwan








Khamis, 12 Mei 2011

Karya Seni Aq ....3

Assalamualaikum...

kmbali b'sme krya2 sya yg psti mmukau anda smue..
ttpi..


hmm...nmpknye sye psti mridui aktvti ni haahhah
aq rse la ni la hsl krya yg akn aq igt hahahaha c0z dsmping rekaannye yg sgt mmeningkn ni jgk la krya t'akhir aq c0z nk msok u da... hahahaha bes0 da sye ni ye...
                                              xtau la ble lg leh wt bnde2 cmni



 spe tau angkt tgan???
hohoho
ni nme die eskeveter..
hmm???btol ke aq eja hahahaha
entam jela..
kos pembinaan anggaran mmakan RM15
boleh djual sekitar RM200-RM300 hahaha
msti mhal kn???
hahahaha aq yg wt ske ati aq la nk ltak bpe hrge muaahahahaha
em mse spttnye la bleh siap anggaran 4hari je tp aq asyk tngguh je wt bnde ni mnybabkn hmpir sbulan bru siap..
alatan_lidi sate(bhan utma),gam uhu, hot glu gun, sedikt kadbord keras, ksungguhan n ketekunan...
dan stu lg alatan pling pnting that is kesabaran..
xde bnde 2 mmg xsiap,,,cnf0rm, cye la ckp aq..
hahaha
klau korg jenis asyk nk mlenting je..nsihat aq jgn cbe buat hahahaha
len jdnye ty

ciri2 calon menan2 hahahaha



ckUp la 2 mls nk tgkp gmbo byk...jelas da nmpak 2kn... nk tgok real pnye meh r dtg rmah hahahahaha
jkr 814 rumah guru, sk ladang kota bahagia, 26700 muadzam shah, pahang
ni alamat pndai2 la cri

hahahaha
2jela kot
stkat ni je dlu psal ni
peace



sekian
wan_pokwan